Passeig de la Zona Franca,191-20
www.walashop.com
Podeu veure el mapa
En un barri com la Marina, que es caracteritza per la rellevància i la gran presència de petits comerços, també hi ha espai per a alguns grans establiments que han trobat en aquesta zona de la ciutat un lloc on projectar el seu negoci. Aquest és el cas de Wala, una cadena de magatzems esportius que va decidir instal·lar el seu primer local al nostre barri.

En Jairo Chaves, director de Wala de Barcelona
Aquesta cadena de roba i material esportiu té els seus inicis a Lleida, en una empresa familiar que ja tenia dos establiments esportius a la capital lleidatana i que el 2009 va decidir fer el salt i obrir una nova marca a Barcelona. Així ho explica Jairo Chaves, director de la botiga Wala de Barcelona i veí del barri de la Marina de tota la vida. “La marca Wala va néixer amb aquest establiment (posteriorment ha obert també locals a Girona i Tarragona). Els seus propietaris van triar situar-lo al barri de la Marina perquè els va agradar la zona, un lloc d’entrada a Barcelona però que té proximitat amb zones cèntriques de la ciutat”, diu el Jairo, que també afirma que la falsa promesa de fer arribar el metro al barri els va empènyer en aquesta elecció.
Malgrat tot, el Jairo comenta que “estem molt satisfets d’haver instal·lat aquí la botiga. Amb treball i esforç ens hem anat guanyant la clientela”. Una clientela que a Wala hi pot trobar 5.500m2 en productes esportius innovadors i de marques punteres. ‘Running’, ciclisme, escalada, esquí, futbol, tennis… tots els esports tenen el seu lloc en aquest establiment, que també s’especialitza en la moda casual i esportiva. “La nostra idea és oferir la millor qualitat i especialització en els nostres productes. És a dir, que tothom qui vingui a la botiga hi pugui trobar el que busca en qualsevol esport, des del nivell de practicant inicial fins al nivell més expert”, assegura el Jairo.
La clientela del Wala és de tot Barcelona i també rodalies. Així ho facilita la presència d’un pàrquing gratuït amb 300 places. Tot i així, el Jairo explica que “el client del barri és el client més fidel que tenim”. Amb la idea d’aprofitar l’empenta d’un gran establiment i de trencar possibles recels, el Wala ha col·laborat en els darrers temps en algunes activitats veïnals i associatives del barri com ara la Trepitjada de raïm de Plus Ultra, les Olimpíades infantils o bé la mostra de comerç les Paradetes de la Marina. “Com a establiment del barri volem posar el nostre gra de sorra. Tots hi podem sortir guanyant”, opina el Jairo.