Foneria, 40
Tel. 93 331 02 38
Podeu veure el mapa
Després d’una època en la que al món de la restauració ha predominat el gust pel disseny i la sofisticació, cada vegada hi ha més gent que en un bar hi busca sobretot un lloc còmode on sentir-se com a casa. Aquesta és la idea que dóna la raó de ser a La Patatona, un bar restaurant situat al cor del barri, a la Plaça de la Marina, i que té com a puntals a la Mari i als seus fills José i Julio.
La Mari i els seus fills porten aquest negoci des del 2004. Prèviament havia passat per diverses mans i havia canviat fins i tot de nom. D’anomenar-se inicialment ‘La Patatona’, havia passat a dir-se ‘Bar Plaza’ però, quan se’n va fer càrrec, la família de la Mari va decidir tornar al nom original de ‘La Patatona’, un nom amb més personalitat i que era com el seguia coneixent la gent del barri.
Aquesta segona etapa de ‘La Patatona’ es va iniciar amb la idea molt clara de fer un bar pròxim a la gent i amb les tapes i els menús com a elements protagonistes. Amb els anys s’han anat introduint novetats en l’oferta. “Els diumenges fem un menú especial amb fabada asturiana o bé ‘fabes con almejas’”, explica la Mari, que a través d’aquest menú recorda i reivindica la seva procedència asturiana. “També tenim sidra, formatge Cabrales, xoriços a la sidra… Són productes que ens fem portar expressament d’Astúries i que tenen bastant èxit”, afegeix la Mari.
La tradició dels productes asturians es complementa amb estratègies comercials modernes com la utilització d’una targeta client que tenen tots els assidus a l’establiment. Amb aquesta targeta, per cada consumició s’acumula un 5% del preu total en una bossa de diners que es podran gastar per properes consumicions a La Patatona. A més a més, tenir la targeta suposa entrar també en un sorteig setmanal de 50€ a consumir al mateix bar. “Com els meus fills diuen: es tracta de renovar-se o morir’, explica la Mari, que diu també que el sistema de la targeta client els està funcionant molt bé.
D’aquesta manera, la targeta és un element més per mantenir fidel a una clientela formada bàsicament per gent del barri. Aquell tipus de gent que sap molt bé que no cal anar a buscar gaire lluny per trobar el que es té al costat de casa.